Přímý spoj Brno - Hustopeče každých 30 minut, nová nádraží a elektrifikovaná trať.

Rychle, pohodlně a bez přestupu. Tři slova, kterými se dá vyjádřit způsob, jakým se již v roce 2019 dostaneme z Hustopečského vlakového nádraží do Brna.

Dle jednání, které se uskutečnilo druhý březnový den se můžeme těšit na modernizaci vlakového nádraží v Hustopečích, Šakvicích a celé tratě. „V roce 2014 byla zpracována studie proveditelnosti, ve které se zvažovaly tři varianty. Všechny vyšly dobře, vybrali jsme ovšem tu nejefektivnější“. Nechal se slyšet Ing. Beňák ze společnosti Sudop, která se zabývá projektováním železničních a silničních staveb. V těsné blízkosti Hustopečského nádraží vznikne ve spolupráci s městem nové parkoviště a kompletní změnou projdou také nástupiště, které budou bezbariérové.

Vzhledem k elektrifikaci trati, vystřídá motorovou lokálku nový moderní vlak, který se k Brnu požene až devadesáti kilometrovou rychlostí, namísto současné padesátky. Zvýšení rychlosti sebou však nese také další zásahy. Nutné je upravit rádius zatáčky, která se nachází zhruba v polovině cesty ve směru na Šakvice.

V týdnu bude vlak jezdit v intervalu třiceti minut v ose symetrie (vlak přijíždí před celou a odjíždí po celé, případně před a po třicáté minutě), což je velice dobře zapamatovatelné. Lidé jsou ušetřeni toho, pamatovat si jízdní řád. O víkendu potom každou celou hodinu.

Věříme, že tato přímá linka zcela vynahradí autobusový spoj, který byl před několika lety zrušený a investice ve výši skoro 1 mld. zpříjemní a usnadní život všem, kteří se dnes potýkají s krkolomnou dopravou do školy či za prací.

Richard Homola, radní pro dopravu

8. 3. 2016